بازی

تقویت قوه خیال

دوست خیالی خوبه یا بد؟
دوست خیالی بچه‌ها چیه؟
حتما تا الان پیش اومده که با مفهوم دوست خیالی مواجه بشید، یا از بچه‌های خودتان یا از بچه‌هایی که اطرافتان هستند، این کلمه را شنیده باشید. برخی از والدین با شنیدن این کلمه از بچه‌هایشان نگران می‌شوند، برخی هم بی‌توجه از آن می‌گذرند. اما باید نگران بود یا نه؟
دوست خیالی برای کودکان بالای سه سال یک موضوع رایج است. این مسئله نگران کننده نیست و حتی در سیر رشد طبیعی کودکان اتفاق میافتد. چیزی که در این میان مهم است نحوه مواجهه با این موضوع است.
قوه خیال یکی از قوایی است که در دوره‌ی کودکی شکل گرفته و به کودک برای درک دنیای اطرافش کمک می‌کند، کودک با قوه‌ی خیال می‌تواند بازیهای زیادی بسازد، مبل را کشتی تصور کند و آن را درون دریای مواجی بیندازد.
کودک با دوست خیالی خود بازی می‌کند، شعر می‌خواند، سفر می‌رود و حتی جایی برای او کنار خود متصور است، آنقدر این تصور قوی است که ممکن است شما گاهی با تذکر کودکان مواجه بشوید که می‌گوید: مامان پات رو گذاشتی روی دوست من!، بابا اینجا نشین اینجا جای دوست منه…
پس نگران نباشید دوست خیالی در یک برهه زمانی وارد زندگی کودکان می‌شود و در یک زمانی از زندگی او خارج می‌شود.
اگر بخواهیم یک مفهوم را در ارتباط مستقیم با قوه خیال تعریف کنیم آن مفهوم خلاقیت است، پس مراقب باشید با افراط و تفریط خلاقیت کودک را دچار اخلال نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *